BLOG

YÖNETİCİ-ÇALIŞAN İLİŞkİLERİNDE YENİ BİR DÖNEM BAŞLADI



İş dünyasında karşılaşılan en büyük sorunlardan bir tanesi patron ve çalışanlar arasında yaşanan anlaşmazlıklardır. Altında sorunun tipine göre; iş takibi, maaş, ekip içi uyumsuzluk gibi farklı sebepler yatsa da ana sebebin iletişim eksikliği olduğu sıkça görülmektedir. Peki patron ve çalışanlar arasındaki ilişki iyileştirilebilir mi? Öncelikle iki tarafın da isteklerine göz atalım…

Patronlar Ne İster?


Karlılık

Bir şirketin kurulmasının başlıca amacı yapılan işte kâr etmektir. Her çalışanın ayrı ayrı giderleri hesaplandığında; çalışanlar kendi başlarına maaştan sigortaya, ofisten öğle yemeğine bir maliyet yaratıp, işin doğası gereği yaptıkları işlerle kazanımın bir parçası olmalıdır.

Yüksek Verim

Patronlar çalışanlarının her zaman en yüksek verimle çalışmasını beklerler ve verimde düşüş yaratan etkenler ortaya çıktığında en kısa sürede bu sorunların hızlıca giderilmesi gerekmektedir.

Ekip Çalışmasına Uyum

Patronların ve insan kaynakları departmanının, yeni bir işe alım yaparken öncelikli olarak dikkat ettikleri özelliklerden bir tanesi; adayların ekip çalışmasına yatkın olup olmadıklarıdır. Ekiple uyum sağlayamayacak bir aday genel iş verimini düşüreceği için o şirketteki iş ömrü de uzun sürmemektedir.

İş Takibi

Bir çalışanın yaptığı işin değerli olması düzenli olarak kullanılan veri takip sistemlerine veri girmesine dayalıdır. Düzenli olarak girilmeyen veriler kurumsal hafızada tutarsızlıklara ve veri kaybına yol açmaktadır. Bu sebeple şirket patronlarının dikkat ettiği hususların öncelikli olanlarından bir tanesi de çalışanların düzenli veri girişi yapabilmesi bu sayede iş takibinin sağlanmasıdır.

Haberdar Olma

Patronlar kendi şirketlerinde olan olayları üstünden çok vakit geçmeden öğrenmek isterler. Hangi satış personeli hangi müşteri ile görüşüyor, hangi ürünler tedarikçiden çıktı, hangi satın alma siparişleri onay bekliyor… İş süreç bilgilerinin vakit kaybetmeden iletilmesi ya da ulaşılabilir olması gerekmektedir.

Kabullenme

Yalnızca kuralları tümüyle kabullenen çalışanlar patronların beklediği bütüncül uyumu yakalayabilirler. Patronların bu aşamada yapması gereken şey zor kabullenilen kurallar için bu kuralların koyulma sebebini çalışanlara anlaşılabilir bir dille aktarabilmesidir.

Saygılı Olma

Patronun çalışandan bir önemli beklentisi de çalışanın işine ve ekip arkadaşlarına karşı saygılı olmasıdır. İş ahlakı bu adımda ön plana çıkar.

Çalışanlar Ne İster?

Geri Bildirim

Çalışanların en büyük dertlerinden bir tanesi yaptıkları iş hakkında olumlu ya da olumsuz değerlendirmeleri anlık olarak alamamalarıdır.

Yöneticiye Erişim

Onay gerektiren bir belge için çalışanların ilgili kişilere ulaşması bazen çok uzun süreler almaktadır. Bu durumun hem işlerin aksamasına hem de çalışan motivasyonunun düşmesine sebep olmaktadır.

Ekipiçi İletişim

Çalışanların iş arkadaşlarını tanımaması, onlarla yeterli iletişimi sağlayamaması işe ait hissetmemesine sebep olabilir ve yalnızlık duygusunu beraberinde getirebilir.

Belgelere Erişim

Çalışanın kalan izin günlerine erişmesi ya da bordrosunu alması gibi işlemlerin çoğunlukla, hem talep hem temin eden taraflarca anlık olarak çözülemediği görülmektedir.

Etkinlik Planlarken Çalışanın Fikrine Başvurma

Şirketiçi bir etkinlik düzenlendiği zaman katılım göstermeyen çalışanlara bakıldığında kendi fikirlerine başvurulmadığı için ait hissetmedikleri ve orada yer almayı istemedikleri görülmektedir.

Yapılan İşi Sunma

Çalışanlar işlerini sunma ihtiyacı duyarlar, bunun altında yine önemsenme ve takdir edilme duyguları yatmaktadır. İşin takibinin yöneticilerce iyi sağlanması ve çalışanın yaptığı işi ifade edebilecek bir platforma sahip olması motivasyonunu güçlendirici etkenlerdendir.

Patron ve çalışanların beklentilerine baktığımız zaman maddelerin ana kaynağının çalışan ve patron arasındaki iletişim eksikliği olduğunu görüyoruz. Çalışanın yaptığı işi zamanında bildirememesi, onay için evrak göndermesinin bile uzun zaman alması, şirketiçi etkinliklerin düzenlenmesinde çalışanların rol oynayamaması ve daha bir sürü neden çalışanların motivasyonunu düşürmekte, patronun işin işleyişinden memnun olmamasına sebep olmaktadır.

CoolAtForm İletişimsizlik Problemine Çözüm Oluyor

CoolAtForm ile tüm kurumiçi iletişim problemleri ortadan kalkıyor. Sosyallik kavramını iş hayatına entegre eden CoolAtForm ile patronlar ve çalışanlar mobil iletişimin hızını yakalıyor. Onaylanması gereken bir belge ilgili kişilere saniyeler içerisinde iletilirken, çalışan tek tık ile bordro, kalan izin gibi bilgilerine ulaşabiliyor. Tüm şirketiçi gelişmelerin bir haber akışı şeklinde görüntülenmesi imkanına sahip CoolAtForm ile hem patronlar hem de çalışanlar işlerinin en keyifli halini yakalıyor. Kurumsal dünyaya bütünsel iletişim getiren CoolAtForm; Canias ERP ile hızlı entegrasyon sağlayıp hemen canlı kullanıma geçiyor.